PlanetSide Arena се очакваше да се появи първо за персонален компютър, но въпросното боксува и е отложено за втори пореден път. Официалното обяснение е стандартното такова – има нужда от повече време за полира и балансира, но не официалното прозира и си е направо очевадна – макар наследник на обичания от мнозина франчайз, съществуващ повече от 15 години, заглавието имаше за цел, да е следващия амбициозен Battle Royale проект, но две седмици след появата на най-бързо развиващата се и играна игра на планетата от същия жанр – Apex Legends, излизането на PlanetSide Arena единствено щеше да остане незабелязано.
Разработчиците са решили да изчакат обстановката да се успокои и новата премиерна дата е насочена за през летния сезон, когато ще излезе паралелно и с PS4 версията си. Официален цитат :
След дълго обмисляне, ние решихме да отложим текущата дата на PC версията и да я стартираме едновременно с тази за PlayStation 4 това лято. Ние винаги сме си представяли PlanetSide Arena, като начин играчите да преживеят епичния геймплей от вселената на PlanetSide , чрез бърза, комбинирана битка с оръжия и мултиплеър режими с масивни размери. Ние вярваме, че доставянето на максимално полирана версия на PlanetSide Aren, която да оправдае тези очаквания и на двете платформи, надхвърля всяко друго съображение.
Случващото се вероятно е силен удар над Daybreak Games, които са респективните разработчици и самостоятелни разпространители. Игра от такъв ранг изисква огромна инвестиция и дълго разработване. Навярно когато проекта е бил замислен, сцената и средата са били благоприятни и място за ново заглавие е имало. Но днес климата е различен и пазара е наводнен и се дави в BattleRoyale – Call of Duty, PUBG, Counter-Strike: Global Offensive, Dying Light: Bad Blood, Royal Royale, Fortnite и черешката на тортата – Apex Legends.
Много е тъжно, но историята е запомнила подобни моменти и навярно дори и след няколко месеца изчакване, обстановката няма да се промени към по добро.