Elden Ring – малко подробности, предистория и лични впечатления

Elden Ring в момента е навсякъде, на където и да се обърна, играта се споменава – било то официални сайтове за новини, блогове, форуми, фейсбук групи и дари, не на шега, е любима тема за разговор на геймърите по време на събирания. И разбира се, причини си има – играта е приета изключително позитивно от фенове и критици, може да се похвали с лъскава next-gen графика, изключително интересна и ненатрапчива история, която ни прехвърля в един чудноват фентъзи свят, изпълнен с разнообразни локации, персонажи и чудовища; но в центъра на всичко ще поставя увлекателните и доста приятни геймплей механики; и разбира се,  трудността , запазена марка на FromSoftware, която допринася към неповторимото изживяване.

Към всички положителни аспекти, за които можем да говорим, ще подчертая най-важният за мен – във времена, в които фокусът на индустрията е върху мултиплеър заглавия и микротранзакции, през 2022-ра година изплува едно сингълплеър заглавие, което надмина всички очаквания и по статистики надскочи или се доближава  до най-големите мултиплеър игри.

Elden Ring поставя рекорд в Steam и е на 6-то място по конкуренти играчи с над 953 000 геймъри, играли играта едновременно. Единственото друго сингълплеър заглавие, което е постигало споменатото е Cyberpunk , но всички знаем, че неговата премиера не беше толкава позитивна. Повече може да научите тук : Какво не е наред със Cyberpunk 2077 – бъгове, подвеждаща реклама, финансови загуби и съдебно дело

 

За сравнение официалната статистика на Steam  :

  1. PUBG – 3.25 million
  2. Lost Ark – 1.325 million
  3. CSGO – 1.31 million
  4. DOTA 2 – 1.295 million
  5. Cyberpunk 2077 – 1.05 million
  6. Elden Ring – 953,000

 

Аз лично се докоснах до света на Elden Ring и имайки днес малко свободно време, реших да опиша някой аспекти на играта, история, дори и предистория. Пиша тези редове, като абсолютен аматьор, който едва през 2022-ра година се е сетил, да разучва и проследи, какво се случва в света на Souls игрите. Вероятно ще имам неточности, или аспекти, които не съм разбрал добре, всички хардкор фенове на жанра – бъдете свободни, да ме поправите в коментарите.

Макар Elden Ring да e самостоятелно и ново IP, тя е част от една самооформила се, като самостоятелен жанр поредица, която феновете наричат – Souls.  Игрите са разработени от компанията FromSoftware и тежко повлияни от въображението и идеите на Hidetaka Miyazaki (директор, продуцент и дизайнер на споменатото).  Всичко започва през 2009-та година с първото заглавие Demon’s Souls, следват трите части на Dark Souls, Bloodborne, към уравнението можем, да добавим и Sekiro: Shadows Die Twice и днес разбира се последният наследник – Elden Ring. 

За всеки фен на Souls игрите горното е до болка познато, но ето нещо, което може, да се окаже ново за Вас – корените на поредицата всъщност започват през далечната 1994-та година с игричката – King’s Field. Една самостоятелна поредица на FromSoftware, която в своето си време, далеч не се радва на успеха и интереса, който имат нейните наследници. Тук именно се заражда атмосферата, геймплея, трудността и дори визията, на вече познатите и споменати Souls игри. Demon’s Souls излиза през 2009-та година и е определен от самите разработчици, като духовен наследник именно на King’s Field.

 

И за придобиете представа, едно трейлърче на 4-тата по ред част на King’s Field :

 

 

Говорейки за Souls игрите, едно име изплува и се споменава – Hidetaka Miyazaki. Спряган е за създателят на споменатото, започващо именно от Demon’s Souls през 2009-та година, където Hidetaka Miyazaki е директор и продуцент на споменатото. Неговата история е изключително любопитна – става част от екипа на FormSoftware през 2004-та година, като дизайнер на играта Armored Core. За кратко изкачва йерархията през няколко позиции,  като през 2014-та година се издига до … президент на FormSoftware, също заема и длъжността представителен директор (representative director) – най-висшият изпълнителен директор, отговарящ за управлението на корпорация. Доста внушителна кариера, за едно десетилетие.

Конкретно за Elden Ring , историята е дело именно на Hidetaka Miyazaki, но с тясното сътрудничество с автора на фентъзи романи Джордж Р. Р. Мартин. Именно на последният дължим общата повествователна тема и структура на сюжета на играта. 

Историята на Elden Ring е ненатрапчива – тя е там, само ако се интересуваме от нея – загатната и скрита в малките подробности придружаващи диалозите с NPC-та, персонажи, текстовете съпровождащи предмети, умения и дори босове и локации. Начина, по който всичко е представено, изключително много ми допадна. Играта разполага с най-огромният отворен свят, който поредицата е виждала, и парчета от лора са разположени навсякъде. Има десетки видео клипове правени от фенове, които се опитват да съберат чистичките в едно цяло, но е толкова огромно и обширно, че надали до момента е направено.

 

Официален Стори трейлър :

 

 

Накратко за историята :

 

Ще се озовем на мистичният континент Lands Between, или в превод – земите между. Някога на континента е царяла епоха на просперитет. В центъра на всичко е магическият предмет носещ името „Elden Ring“, чиято мощ е благословила жителите на Lands Between с нови сили и безсмъртие. От същото черпи сили и магическо дърво, което носи наименованието Erdtree, оказващо влияние над местността  жителите ѝ.

Царството на Lands Between е управлявано от богинята кралица „Мarika the Eternal“, която е ползвана като съд за разпространение на силите на Elden Ring. Но за съжаление постигнатият баланс е нарушен и в желание за мощ и влияние над „Elden Ring“ избухнава война между полубогове – децата на кралица Мarika. Това разклаща влиянието и силата на „Elden Ring“ и тези, които прескачат моралните норми и са отишли твърде далеч, биват наказани от Erdtree и прогонени в изгнание извън познатите земи, получавайки названието Tarnished.

Между тези събития кралицата губи живота си, „Elden Ring“ е разрушен и разделен на части, носещи названието „Great Runes“. Тези парчета стават притежание на оцелелите деца на кралица Marika. Всеки управлява различен регион на континента и го прави самостоятелно и егоистично. И тук идва нашата роля и цел – главният протагонист е именно един от тези прокудени в изгнание Tarnished. Ние се завръщаме в земята на Lands Between с едничката цел, да съберем всички“Great Runes“, обединявайки ги отново в „Elden Ring“ и ставайки следващият Elden Lord , ще имаме силата и възможността да върнем нещата в това състояние, в което са били.

 

In-game карта на Lands Between :

 

 

За трудността на играта :

 

Souls игрите се славят с невероятна, невиждана трудност. За да си го представите, съвсем нормално, би било, някой бос да ви мъчи часове на ред – от 6 часа, до 10 часа, да не кажа дори и повече. Това число изцяло зависи от опита на играча.

Ако друга Open World игра дръзне да покаже такава смелост, надали света би я приел така, както днес приемаме Elden Ring. Въпросното разбира се е резултат на 13 години надграждане в жанра. Хората отдавна са свинали Souls игрите, да са нарицателно за трудност.

 

Най-големите разлики с предшествениците си :

 

  1. Отворен свят и възможността да се откажем от всяка бос битка, връщайки се назад или отправяйки се към нови, неразкрити райони.
  2. Имаме скок ! Demon’s Souls и цялата поредица Dark Souls … нямат възможност за скачане. Това е нещо ново за жанра и добавя огромна промяна в геймплея и възможностите на персонажа.
  3. Разполагаме с кон ! – необходимост, с която бързо и по лесно, да прекосяваме огромните полета на отвореният свят на Elden Ring.
  4. Оръжията позволяват свободна смяна. При Dark Souls серията крафтването на оръжия изисква огромни ресурси и се прави много внимателно. В Elden Ring системата е много по елегантна и по свободна.
  5. Карта позволяваща персонализиране – разбира се, съвсем естествено за Open World игра.
  6. Крафтване – до колкото разбирам, за първи път имаме възможност, да си създаваме нужното, вместо да го купуваме.

 

Има разбира се и други разлики, но споменатите, са най-значими.

 

Вдигане на левъли и ъпгрейди :

 

Както всяко уважаващо се Open World RPG, вдигането на левъли и ъпгрейдването на оръжия е с важен акцент :

За щастие нещата не са сложни – прогресирайки по време на игра вдигаме левъли, със събирането на „руни“ имаме възможност да ъпгрейдваме нашите способности. Разглеждайки специализираните сайтове, на много хора им изглежда сложно и това най-вече се дължи на факта, че играта не ни помага много, за да го разберем.

В горната снимка вероятно най-странното и имащо нужда от обяснение е „Attack power“ – просто и ясно, в нашият инвентар имаме възможност да поставим 3 броя оръжия и 3 броя щит, които да сменяме директно по време на битка. R Armament 1 се отнася към първото оръжие, R Armament 2 респективно за второто и така нататък. Всяко оръжие се влияе пряко от избрани атрибути и затова, ще има различни статистики в зависимост от нашият билд.

Към горното ще добавя възможността за ъпгрейдване на оръжия, екипировка и дори умения.

 

Чудовища :

 

Въображението на създателите силно се е развихрило. Lands Between е населено с чудновати същества, хора и животни. Но най-голямо впечатление правят босовете – били те задължителни или междинни. Разнообразието е огромно, оригиналният дизайн внушителен, а числото астрономическо – ако имаме желание и разбира се време , ни чакат 120 уникални боса ! За протокола – само 12 са тези, които задължително трябва, да убием, за да прогресира историята. Нямам амбицията да ги изброя, разглеждайки специализираните сайтове, феновете са изградили наръчници, показващи информация за въпросното и къде можем, да ги намерим. Но за мен най-интригващото е … уникалната визия. Представям ви някой от най-запомнящите се красавци :

 

 

Elden Ring е една страхотна игра и създаденият свят и лор е астрономически голям. Изключително съм увлечен от споменатото и вероятно имам още дълги часове геймплей, в които ще откривам аспекти, за които не съм знаел, за да спомена в тази статийка. Покритата информация е твърда малка и е погледната много от високо. 

 

Надявам се, ви е било интересно. Ако нещо важно и значимо липсва, може да го напишете в коментарите, ще ми е интересно да го прочета.

Пожелавам ви един страхотен ден или вечер !

 

ПП : за финал ви шервам геймплей кадри и моите първи стъпки в света на Elden Ring :

 

Written by: gataka

2 Comments Added

Join Discussion
  1. Rumen 11.03.2022 | Отговор

    Горе долу и аз така имах голям мерак да я видя играта, имах и желание да поиграя в отворения свят, графиката и като цяло визията ми харесаха, ноооо всичко приключи на 5-тата минута. Оня с коня като ме уби 4-5 пъти с по 1 удар аз без въобще да го докосна и просто няма смисъл повече да мазохиствам 🙂
    Явно обаче си има много фенове и то корави..

Leave Your Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

За Consoles.bg

Здравейте на всички, consoles.bg е разработен и се поддържа (за сега) единствено от мен - Георги Христов , Gataka. Част е от моето хоби и интереса ми към игрите, в частност конзолните такива. За съжаление времето рядко ми стига да опиша всичко случващо се, камо ли да изиграя всичко, което ми харесва. Но поне се опитвам :).

Благодаря на всички, които посещават и четат блога и за стотиците коментари, оставени под темите.

Други мой проекти :

пишете ми : gataka85@gmail.com