Днес сцената осъмна със шокиращата новина за затварянето на студиото Telltale Games. Въпросното е изключително изненадващо и макар, да имаше признаци за проблем, по нищо не подсказваше, че става дума за такова сериозно положение. Екипа е смален от 250 на 25 човека и ще бъде задържан за кратко време, до завършването на последния сезон на The Walking’s Dead. Официалното обръщение, включващо и това на изпълнителния директор Pete Hawley :
— Telltale Games (@telltalegames) September 21, 2018
Превод :
ЗА НЕЗАБАВНО ОСВОБОЖДАВАНЕ :
Днес Telltale Games направи трудното решение, да започне мащабно затваряне на студиото, предшествано от календарна година, белязана от непреодолими предизвикателства. Голяма част от служителите на компанията бяха освободени тази сутрин, като запазихме малка група от 25 служителя, за да завършим задълженията към борда и партньорите си. Изпълнителния директор Pete Hawley издаден следното съобщение :
Беше изключително трудна година за Telltale, докато се опитвахме да пренасочим компанията в друга посока. За съжаление опитвайки се да го постигнем, времето не ни стигна. Ние осъществихме част от най-доброто си съдържание същата година и получихме огромно количество позитивна обратна връзка, но на края, това не се пренесе в продажбите. С натежало сърце, днес ние наблюдавахме нашите приятели да напускат, за да разпространят нашия бранд на разказване на истории из гейминг индустрията.
Telltale ще разпространи ново съобщение в бъдеще относно продуктовото си портфолио в близките седмици.
Изключително изненадващо и не на второ място – тъжно. Telltale Games изглеждаше, като да е на гребена на вълната, под шапката на студиото са брандове и лицензи на франчайзи, като The Walking Dead, Borderlands, Game of Thrones, Minecraft, Batman, Guardians of the Galaxy и дори в последните месеци прибавиха правата за създаване на игра над Stranger Things. Техния стил и новаторски подход постави основите на нов жанр и със споменатия каталог достигна до милиони фенове.
Студиото се беше превърнало в една добре смазана машина, бълваща по няколко поредици на година. За съжаление еднотипния и вече до болка познат подход и гейминг механики с годините се изчерпаха и хората бавно почнаха да губят интерес. Към това допринася и огромното количество епизоди, които се появяваха паралелно. Без да забавят нещата, Telltale Games са подходили твърде амбициозно и са направили инвестиции, след които положението е необратимо.
Както разбираме от съобщенията, най-популярната поредица, тази, с която Telltale Games се издигна на върха – The Walking Dead, ще бъде завършена и по последния сезон все още се работи. Всички други обявени проекти са отказани – The Wolf Among Us: Season Two, Game of Thrones: Season Two и дори последния, все още не озаглавен такъв по Stranger Things.
Макар никога да не съм бил фен на епизодичния жанр, пускам една сълза , Telltale Games ще стане в историята на гейминга, а на създадения контент ще се радват не едно поколение.