Play Has No Limits – първата PS5 реклама и малко инфо за „haptic feedback“ и „adaptive triggers“

Това, че от Sony все още не са споделили цената на предстоящата конзола, не ги спира да стартират рекламната кампания. Имаме първата дигитална такава под формата на трейлърче. Видеото носи показателното име Play Has No Limits и … изглежда страхотно. Предполагам, че кадрите са ренднати директно от конзола, но акцента е поставен върху интегрираната нова (за конзоли) аудио технология и преимуществото е силно осезаемо. Трябва да го почувствате, дори ако ползвате обикновен мотор или колонки :

 

 

В допълнение от Sony силно ни подчертават и преимуществата на други две нововъведения – haptic feedback и adaptive triggers. Разбира се, няма как да ги почувстваме от едно видео, но за това но за това любезно са ни предоставени наблюдения на разработчици :

 

В Marvel’s Spider-Man: Miles Morale haptic feedback ще подсказва, от коя посока идват конкретни атаки. В допълнение ще допринася за усещането при ползването на стелт и прилагането на „Venom Blast“. Ако задържим квадрат, за да направим „Venom Punch“, haptic feedback ще симулира преминаваща енергия, като ще започне от лявата част на джойстика и ще завърши (при удар в играта) в дясната част.

 

 

В Deathloop – „adaptive triggers“ ще спомага за физическо усещане, при ползване на оръжия. Например, ако въпросното заяде, самия бутон физически ще симулира това заяждане и ще усетим и разберем какво се случва, преди да видим самата анимация.

 

 

В Horizon Forbidden West подхода ще е сходен с горно казаното и целта ще бъде, „adaptive triggers“ да направят чувството, при ползването на различните оръжия, физически уникално.

 

 

Demon’s Souls интеграцията има амбиции и е обещано, да допринесе за по мрачно и смъртоносно усещане и атмосфера. Новите тригери ще ни подсказват физически, кога успешно сме нанесли удар и дали тайминга ни е точен, преди самите анимации да се случат на екрана. Което ще ни даде допълнително време за реакция и взимане на решение за следващото ни действие.

 

 

В Godfall нещата имат дълбочина и тригерите ще създадат уникално усещане за всяко оръжие и нещо повече – не е нужно да виждаме какво държим, а самия джойстик силно ще ни подсказва. В допълнение, haptic feedback ще ни разкрива, има враг в пространството.

 

 

Ratchet & Clank: Rift Apart отново тригерите ще спомагат в усещането и ползването на оръжия. Един пример – натискайки тригера в различна дълбочина, ще усещаме и чувстваме самата стрелба и натискайки по дълбоко ще преминем от изстрелване на един патрон, в мод за повече такива.

 

Има и още много примери, както и цитати и обяснения от самите девелопъри, които може, да намерите на официалния блог : blog.playstation.com

Written by: gataka

No comments yet.

Leave Your Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

За Consoles.bg

Здравейте на всички, consoles.bg е разработен и се поддържа (за сега) единствено от мен - Георги Христов , Gataka. Част е от моето хоби и интереса ми към игрите, в частност конзолните такива. За съжаление времето рядко ми стига да опиша всичко случващо се, камо ли да изиграя всичко, което ми харесва. Но поне се опитвам :).

Благодаря на всички, които посещават и четат блога и за стотиците коментари, оставени под темите.

Други мой проекти :

пишете ми : [email protected]