В последния месец от EA направиха сериозни рокади. Първо закриха студиото ветеран Visceral Games, същото на което дължим поредицата Dead Space и игри, като Dante’s Inferno, Battlefield Hardline и много други. А преди два дни придобива доста актуалното студио Respawn Entertainment . Въпросното се е случило след уговорка за астрономическата сума от 455 милиона щатски долара.
Официален цитат на Vince Zampella, изпълнителен директор на Respawn Entertainment :
Ние стартирахме Respawn с целта, да създадем студио с някой от най-добрите таланти в индустрията и да бъдем топ разработчици на иновативни игри. Ние почувствахме, че сега е момента да се присъединим към лидер в индустрията, който да донесе ресурсите и подкрепата, от които имаме нужда за дългосрочен успех, като в същото време запазим нашата културна и креативна свобода. EA беше страхотен партньор през годините с Titanfall and Titanfall 2 и ние сме развълнувани да комбинираме нашите сили. Това е страхотна следваща стъпка за Respawn, EA и нашите играчи.
Продажбата не е класическа, основната сума, която е преведена, е за 151 милиона долара, в последствие в рамките на 4 години ще бъдат изплатени и инвестирани още 164 милиона. А до 2022-ра година, в зависимост от постиженията на компанията, трябва да бъде добавена сума до 140 милиона долара.
В момента Respawn Entertainment работи над три ненаименувани проекта – Star Wars игра, която може да предположим, че ще е онлайн базирана, игра във вселената на Titanfall и VR такава.