Време беше и днес на традиционния QuakeCon, от Bethesda ни заляха с геймплей кадри и информация от очакваното продължение DOOM Eternal. Аз съм изключително хайпнат от видяното, макар играта е директно продължение на хита от 2016-та година и декорите и заобикалящата среда силно да ни връщат там, геймплея е наситен с доста нововъведения и към това може да добавим ъпгрейд в графично отношение – енджина id Tech е ъпдейтнат на 7-ма версия и, както разработчиците твърдят, дава възможност на десетократно увеличение на геометричните детайли.
Обикновено предупреждавам за спойлери, но всичко знаем, какво ще видим – взимаме пушката и пуцаме … пуцаме :
Геймплея не разочарова и изглежда жестоко, включва всичко, което може да се очаква от една Doom игра – изключително динамична, много екшън, кръв, вътрешности и всичко това – без излишни приказка.
Първата част изненада със скрита история и подробности, които бяха поставени без да се набиват на очи, неангажиращо, без нуждата да гледаме кът сцени и в общи линии, беше там за тези, най-наблюдателните и тези, които имаха да и обърнат внимание. Сега разработчиците обещават това да се повтори, но да е по мотивиращо, да разкрие повече и дори да създаде една нова вселена.
Геймплей кадрите разкриват някой нововъведения , една официална легенда :
• Slayer 2.0 – оборудването ни е получило внушителен ъпгрейд, вече разполагаме с набор от подобрени и нови аксесоари, като например оръдие на рамото ни, което освен всичко друго, включва и … огнехвъргачка; разтегателни ножове, приставка за Super Shotgun наречена Meat Hook и вероятно най-изненадващото – даш умение, с което може светкавично да избягваме атаки. Просто епично …
• Rip More, Tear More – Рояци от демони, повече от всякога – включват познати ни такива, като Pain Elemental, Archvile, и Arachnotron, както и много нови образи и симпатични гадинки, като DOOM Hunter и Marauders. Системата “destructible demons” е усъвършенствана, изглежда по разчупена и много повече уникални анимации.
• All-new Invasion – Това е изненадващо и е форма на мултиплеър, която не сме виждали в поредицата до сега – ако позволим, други играчи могат да се включват в нашата кампания, като демони. И обратното – ние самите можем да се включим в кампанията на друг играч и да се превъплатим в демон. С нетърпение очаквам повече информация за споменатото.
• We’re Not on Mars Anymore – Ада се спука на земята. До сега се борихме на Марс, но битката вече е пренесена на родна зема.
За съжаление няма информация за мулотиплеър режима, освен споменаването на мода „Invasion „.
И за финал – собствениците на Switch ще са доволни да разберат, че играта идва и за тях и този път – на премиерната дата :
Wait? #NintendoSwitch, too?! https://t.co/uOXPFAw9If
— Panic Button (Official) (@PanicButtonGame) August 10, 2018
По всичко личи, че ни очаква една пълна лудница. Аз съм фен на поредицата и ребута от 2016-та година надмина всичките ми очаквания и жадувам за още. Само едно тъжно нещо остана – няма официална дата и се очаква по някое време 2019-та.
Наистина страхотно че ще излезне нова версия на играта.