От Epic Games представиха на света Unreal Engine 5 с изключително фото реалистично демо в реално време, рендвано на … PlayStation 5. Tриумф на технологията, с който може да видим първо възможностите на новия енджин, и второ и вероятно още по-любопитно – възможностите на предстоящото поколение конзоли :
Визуализацията е озаглавена „“Lumen in the Land of Nanite“ . Името не е случайно и включва в себе си двете нови представени технологии :
Nanite – технология за „виртуализирана микрополигонна геометрия“ (virtualized micropolygon geometry). официално обяснение, цитат :
Nanite виртуализирана микрополигонна геометрия дава свобода на артистите, да създават толкова геометрични детайли, колкото окото може да види. Nanite виртуализирана микрополигонна геометрия означава, че източници на филмово качество, съдържащи милиони или милиарди полигони (многоъгълници) могат да бъдат вмъкнати директно в Unreal Engine – всичко от скулптури на ZBrush, през фотограметрични сканирания, до CAD данни – и те просто ще работят. Nanite геометрията е стримвана и оразмерена в реално време и няма лимит на бройката полигони. Няма нужда от „изпичане“ на детайли на нормална карта или ръчни авторски LODs; и няма загуба в качеството.
Lumen – напълно динамично решение за глобално осветление, което веднага реагира на промените на околната среда и светлината. Цитат от авторите :
Lumen е напълно динамично решение за глобално осветление, което веднага реагира на промените на околната среда и светлината. Системата рендва дифузни вътрешни отражения с безкрайни отскачания и недиректни огледални отражения в огромна, детайлна среда, разпростираща се от километри до милиметри. Артисти и дизайнери могат, да създават по-динамични сцени използвайки Lumen, за пример, промяната на ъгълна на слънчевата светлина за период от деня, включването на фенер или създаване на дупка в тавана и недиректната светлина ще се адаптира спрямо новата ситуация.
Повече може да намерите на официалния сайт : www.unrealengine.com
Информацията е пълна с термини, които навярно не разбирам напълно и е възможно, да не съм превел по най-правилния начин.
Всичко изглежда абсурдно и максимално реално. Осветление, движения, детайли на заобикалящата среда … . Макар да е изцяло ренднато на PlayStation 5 конзола, същото може да очакваме и от Xbox Series X, заради изключително сходния и близък на характеристики хардуер.
Мисля, че се установи, че демото не е било в реално време както казаха от EPIC GAMES, а е записано на лаптоп.
Ах това ще е тъжно.
Георги, забравил си да споменеш, че PS5 ще бъде първата конзола, която ще предложи компоненти, които ги няма дори за HIGH-END PC. Новото поколение не е крачка напред, а няколко. Да не споменавам и хайпа на разработчиците, които хвалят колко лесно се бачка на новата генерация на PlayStation.