Вече знаем, че PlayStation 5 ще има обратна съвместимост с PS4 игри и неприятната част – че тя ще е лимитирана и контролирана. Ако нещо не се промени, при премиерата, каталога ще включва общо 100 подбрани заглавия и бройката ще бъде увеличавана поетапно с бъдещи ъпдейти. Тази концепция вече ни е позната и по абсолютно същия начин работи при Xbox ONE.
Но днес разбираме за нещо ново и то доста приятно – всички нови игри, разработвани след 13-ти юни, ще имат задължителна съвместимост, заложена още при самото разработване. Нещо повече – тя (обратната съвместимост) трябва да включва всички ъпдейти, пачове и DLC пакети. Информацията идва от сайта eurogamer.net и се базира на документи от партньорската програма „PlayStation’s internal Partner“. В общи линии, една от клаузите задължава разработчиците, да изпитват играта и да се уверят, че тя върви безупречно на PlayStation 5 конзола.
Обратната съвместимост ще се възползва от по-мощния хардуер и ще предлага бууст мод – засилен фреймрейт, или най-малкото – по-стабилен такъв, по-висока резолюция в някои игри и вероятно други преимущества.
На 4-ти Юни ще се проведе специален дигитален евент, на който Sony имат намерението, да ни представят предстоящи PS5 заглавия, трейлъри и геймплеи. Много е вероятно да видим и как работи обратната съвместимост. Повече за събитието – тук.