Horizon Zero Dawn е един от най-обичаните PlayStation 4 ексклузиви – с излизането си спечели любовта на критиците и още по важното – тази на широката публика. Носител е на серия награди и с години предхожда рекламните кампании на Sony по време на промоции и празници. След всичко казано, за мен е голяма изненада, че губи ексклузивните си привилегии и получава PC версия.
Разбира се, не малко игри в миналото вече го направиха – Crash, игрите на Quantic Dream – Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Detroit: Become Human и в допълнение дори ново заглавие, като Death Stranding. Но зад всичко споменато се крие нещо общо – правата към франчайзите и самото им разработване, са собственост и се правят от независими компании. При Horizon Zero Dawn нещата са в обратния ред и играта е разработена от Guerrilla Games, собственост и дъщерно студио на Sony Interactive Entertainment !
Защо въпросното се случва, за мен е загадка и не намирам каква стратегия се крие зад него. За десетилетия това е първото ексклузивно заглавие финансирано и разработено от Sony, което ще получи версия за друга платформа. В допълнение е първата игра на Guerrilla Games, която идва за нещо различно от PlayStation за 15 години.
Нямаме все още официална дата на излизане и се очаква да се продава както в Epic, така и в Steam.