Sony положи огромни усилия за да увеличи продажбите на своята брандирана конзола и да си възвърне пазарния дял. Рекламната кампания включваше сваляне на цената на PS4, доста под тeзи в други региони (повече тук), опция за персонализиране на панела на конзолата, нещо което не се предлага другаде по света и доста активна телевизионна реклама. Усилията се отплащат и то за доста кратък период от време. Статистиката е за поседната седмица и числата измерват продаденото количество хардуер (конзоли) :
- PlayStation 4 – 46,177
- New 3DS LL – 18,136
- PlayStation Vita – 15,237
- Wii U – 12,843
- New 3DS – 4,367
- PlayStation 3 – 2,088
- 3DS – 1,160
- PlayStation Vita TV – 761
- 3DS LL – 587
- Xbox One – 203
За сравнение миналата седмица продажбите на PS4 са били едва 4 000, това прави десеторно увеличение. Дори PS Vita има завиден продажбен дял, което не вярвам да се случва в други части на планетата.
За продажбите на Xbox ONE не е изненадващо, в Япония бранда на Microsoft не успя да се наложи, компанията има затруднения свързани с продажбите още от времето на Xbox Classic, а продажбите на Xbox 360 бяха толкова ниски, че много от реселърите и големите вериги в последствие се отказаха да ги предлагат. Това навярно няма да се промени скоро , а и Microsoft не полагат големи усилия в тази насока.
Sony държат рекорда и на софтуерните продажби, като най-изненадващото, или може би изненадващо за мен, е че най-продаваната игра е за PS Vita – играта Tokyo Xanadu е продадена в 88 хиляди бройки. За сравнение в България, вероятно, за погледната седмица са продадени 3 PS Vita игри, две за подарък, а третата по погрешка.
[su_spoiler title=“Пълен списък (натиснете, за да се отвори) :“ icon=“plus-circle“]
- [PSV] Tokyo Xanadu (Falcom, 09/30/15) – 88,879 (New)
- [PS3] Pro Evolution Soccer 2016 (Konami, 10/01/15) – 48,473 (New)
- [PS4] Pro Evolution Soccer 2016 (Konami, 10/01/15) – 39,017 (New)
- [PS4] Yoru no Nai Kuni (Gust, 10/01/15) – 35,907 (New)
- [PSV] Yoru no Nai Kuni (Gust, 10/01/15) – 32,904 (New)
- [3DS] Yo-kai Watch Busters: Red Cat Team / White Dog Squad (Nintendo, 07/11/15) – 32,676 (1,599,416)
- [3DS] Picross 3D 2 (Nintendo, 10/01/15) – 30,468 (New)
- [Wii U] Super Mario Maker (Nintendo, 09/10/15) – 30,150 (275,332)
- [3DS] Pokemon Super Mystery Dungeon (Nintendo, 09/17/15) – 19,355 (215,733)
- [Wii U] Splatoon (Nintendo, 05/28/15) – 14,958 (696,454)
- [PS4] Mad Max (Warner Bros., 10/01/15) – 14,458 (New)
- [3DS] Animal Crossing: Happy Home Designer (Nintendo, 07/30/15) – 14,347 (1,065,020)
- [PS4] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Konami, 09/02/15) – 13,938 (386,171)
- [PS3] Yoru no Nai Kuni (Gust, 10/01/15) – 10,416 (New)
- [PSV] Tokyo Ghoul: Jail (Bandai Namco, 10/01/15) – 10,390 (New)
- [PS3] Arslan: The Warriors of Legend (Koei Tecmo, 10/01/15) – 10,337 (New)
- [PS4] Arslan: The Warriors of Legend (Koei Tecmo, 10/01/15) – 10,034 (New)
- [3DS] Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (Square Enix, 08/27/15) – 8,921 (785,585)
- [PSV] Minecraft: PlayStation Vita Edition (SCE, 03/19/15) – 8,164 (351,598)
- [PS3] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Konami, 09/02/15) – 6,998 (174,689)[/su_spoiler]
Източник на статистиката : gematsu.com
За сравнение в България, вероятно, за погледната седмица са продадени 3 PS Vita игри, две за подарък, а третата по погрешка. 😀
Доста си грешка, пич. Ама в много голяма грешка си. Само аз познавам десетки от Петрич, които редовно си взимат най-новите заглавия. Сметай какво става в големите градове.