Гейминг индустрията се разраснала до такива размери, че няма да е изненада някой хубав слънчев ден да надмине филмовата такава. Попаднах на една статия от 13-ти януари, изготвена с данни от изследователската група SuperData, статистиката поместена в нея е размазваща.
Стигнах до нея търсейки информация за продажбите на Xbox ONE, които са поместени там, разбира се всичко е на базата, на проучвания от въпросната група. Ето няколко примера за грандиозните размери, които гейминг индустрията е придобила в последните години :
- Световният пазар за видео игри в момента се оценява на 91 милиарда долара
- конзолния дял на пазара за 2016 година е генерирал 26 милиарда долара
- продажбата на дигитални игри е генерирала 7 милиарда долара приходи за 2016-та година
- очакванията са през 2017-та година дигиталните игри да генерират повече приходи – до 7.8 милиарда долара
- PlayStation 4 е продаден в 55 милиона бройки
- Xbox ONE е продаден в 26 милиона бройки
Microsoft пазят информацията за продажбите на Xbox ONE в тайна от 2014-та година, докато от своя страна Sony на драго сърце споделят тази за PS4 през няколко месеца. Последната официална статистика е от началото на година и до 4-ти Януари PS4 Беше продаден в 53 милиона бройки (повече тук). Днес за първи път може да сравним продажбите на двете конзоли и съотношението е 2 към едно.
Гейминг индустрията се променя и разраства постоянно, отварят се все повече студия, появяват се все повече хардуерни нововъведения, магазини и други. През 2017-та година ни предстоят огромни промени – излизането на Xbox Scorpio, Nintendo Switch и не на последно място развиването на виртуалния свят, който започна от скоро. Вероятно с годините горните числаще растат прогресивно.
Xbox Scorpio е конзола без ексклузиви и сигурно пак няма да се продава добре, което я прави незначима.