Не е свързано с конзолния свят, но е достатъчно интересно и показателна за положението, в което се намират съвременните онлайн игри. Изглежда от Valve са ъпдейтнали своята античит система – VAC (Valve Anti-Cheat) и вече разпознава по добре промените и манипулациите, които някой софтуери оказват над дадени игри. В резултат само за няколко дни имаме бан вълна, която обхваща над 95 000 Steam акаунта. Изключително огромно число и ме кара да се замисля, дали някога съм играл в сървър, в който не е имало хакер. Ark: Survival Evolved, серията Call of Duty, Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2 и Team Fortress 2 са част от игрите, които са под шапката на VAC защитата.
VAC бана не ограничава достъпа до Steam, но ограничава този до сървърите, ползващи тази защита, което е достатъчно да обезсмисли ползването на играта. Налага още редица ограничения, като най-значимото вероятно е невъзможността да се ползват и препращат In-game предмети и артикули в игри, като CS GO и Dota. Дори има доста показателен случай, за човек с акаунт събрал над 1000 такива, включващи редки ножови и други, на стойност над 30 000 щатски долара. Как и защо някой е дал толкова пари за In-Game благинки е друг въпрос, информацията идва от пост в reddit.com.
Статистиката е тъжна и за съжаление маменето в игри не се случва само в споменатите и не се ограничава до тези в Steam. Това се практикува масово. В някой държави ползването и създаването на софтуер за манипулация на игрите, вече е категоризирано като престъпление. Най-силна в това отношение е Южна Корея, където дори има осъдени и излежаващи ефективни присъди. Включва хора създавали и продавали подобен софтуер и такива, които са ползвали подобни практики на големи състезания.
моя също :Xd