За огромния успех на A Way Out – мини ревю

2018-та сме и всичко, което излиза, е продължение, ребут, реимаджининг или Battle Royal … Малко са тези смели решения, които поднасят нещо ново. И A Way Out е точно това. Макар да съдържа един доста познат екшън адвенчър стил, с механики и история, познати от други поредици, всичко е поднесено по най-неочаквания начин – Co-Op в сплит скрин, с доста нови геймплей елементи. Въпросното е позабравено от индустрията и в днешно време се среща само в спортни игри и някой инди такива.

 

 

Имах удоволствието да изиграя играта и съм силно впечатлен от новаторския подход. На първо място искам да си кажа, че силно ми напомня на поредицата Uncharted, но с малката разлика, че може да се насладим на геймплея с компания. Самото разделяне на екрана е интерактивно, вложена е доста мисъл, нещата са разчупени и е истинско удоволствие да се наблюдава как картината се сменя – съотношението на двата екрана се променя, на моменти остава само един; в единия геймплея продължава, във втория тече кът сцена и дори се случва картината да се раздели на 3. Споменатото допринася за приятното изживяване.

 

 

Първата част от играта преминава в решаване на пъзели, като действията на единия персонаж зависят от тези на другия. Това трябва да си призная, беше най-интересната част за мен. Тук е нужно на първо място малко мисъл и на второ – синхронизация. Един ярък пример – всеки има задача, единия играч може да разсейва персонала, докато другия завършва нещо забранено, изисква прецизност и ако единия сбърка – губят и двамата.Няма моменти, в които да има скука, дори напротив, геймплея и на двата екрана е достатъчно интересен и забъркан и държи в напрежение еднакво и двамата играчи.

 

Като изключим уникалните геймплей елементи и хайпа да изиграем една екшън приключенска игра на сплит скрин, самата история е на ниво и бих казал, сама по себе си достойна причина да закупим играта. Увлекателно разказана, освен от геймплея е допълнен с интересни кът сцени и ни запознава с персонажи, към които лесно може да се привържем и да ни е грижа. Дори е изненада, че за краткия си геймплей, толкова лесно се свиква с персонажите и случващото им се има голяма тежест и води дори до емоции. Има големи изненади, които не искам да споилвам, а за финал – дори два края.

 

След всичко позитивно казано, трябва да вметна и няколко критики – за съжаление играта е късичка, може да се мине между 5 и 7 часа. Разбира се, цената е съобразена със споменатото и се предлага по нашите вериги за приблизително 60 лева. На второ място мога да поставя, лесните пъзели – макар и приятно, не е трудно, щеше ми се да се поизпотим малко повече, да е по заплетено, но тези игри се правят за максимално голям пазар и нащата са такива, каквито са. Никой не обича да му е трудно :).

 

Концепцията на A Way Out ми хареса още от самото и обявяване, трябваше ми един трейлър, да си кажа, че е за мен. Седнах да я играя с огромни очаквания и не само, че се оправдаха, но дори бяха надхвърлени. Препоръчвам я на всеки, особено ако имате някой близък човек, с който да я споделите.

Освен аз, така мисли и болшинството от потребители, продажбите са надхвърлили очакванията и само за две седмици са продадени над 1 милион копия. Това може само да ме радва и вероятно ще мотивира Hazelight Studios да създаде още подобни заглавия и дори до това, други студия да копират идеята и в бъдеще да стане един мини жанр.

 

Записи на изиграването на играта може да намерите тук :

 

Written by: gataka

No comments yet.

Leave Your Reply

За Consoles.bg

Здравейте на всички, consoles.bg е разработен и се поддържа (за сега) единствено от мен - Георги Христов , Gataka. Част е от моето хоби и интереса ми към игрите, в частност конзолните такива. За съжаление времето рядко ми стига да опиша всичко случващо се, камо ли да изиграя всичко, което ми харесва. Но поне се опитвам :).

Благодаря на всички, които посещават и четат блога и за стотиците коментари, оставени под темите.

Други мой проекти :

пишете ми : [email protected]